top of page

Programma's van én voor de workin moms.

Ben je zwanger, weet je graag wat er veranderd in je lichaam en wil je veilige en efficiënte workouts? Dan is 'krachtig zwanger' iets voor jou!

Ben je mama en wil je graag weer een stevige core? Dan is 'krachtig mama' iets voor jou!

Krachtig Zwanger

Krachtig Mama

Online of in combinatie met groepslessen

Krachtig Zwanger

Foto cover.jpeg

Een programma boordevol informatie over de fysieke veranderingen tijdens een zwangerschap, hoe je kwaaltjes kan doen afnemen en voorkomen en hoe je fit blijft gedurende heel de zwangerschap! Sta in je kracht, fysiek en mentaal, voor je grootste uitdaging: de zwangerschap!

Leer je core op een correcte manier gebruiken waardoor je zowel op korte termijn als lange termijn je lichaam helpt.
 

 

 

Het zwangerschapsprogramma
wordt momenteel aangepast.

Wil je het toch heel graag nu
aankopen? Mail me dan!


groepspraktijkstrombeek@telenet.be

Anker 1

WAT KRIJG JE?

KENNIS EN TIPS.

Omdat alles begint met kennis over je lichaam, over de veranderingen die je zal ervaren en hoe je hiermee kan omgaan.

WORKOUTS.

I’m a paragraph. Double click me or click Edit Text, it's easy.

Waarbij connectie met je
diepe core centraal staat

Read More >

WORKINS.

Met focus op ademhaling, soepelheid,
mobiliteit en bewustwording

CONCREET:

Het programma start met enkele 'basisprincipes' waarbij je de spieren van je core leert kennen, je leert hoe deze spieren samenwerken en hoe je op een correcte en efficiënte manier traint. Je leert je ademhaling gebruiken, je houdingspatroon optimaliseren en dit alles met oog op een sterke en functionele core.

Je krijgt wekelijks nieuwe workouts & workins om te werken aan een sterk en soepel lichaam en een sterke geest in een sterk lichaam. Deze workouts en workins worden aangeboden vanaf zwangerschapsweek 8 tot het einde van je zwangerschap, steeds rekening houdend met de periode waarin jij en je baby zitten. Hierbij zal op een veilige en efficiënte manier kracht en conditie opbouwen.


Gaandeweg het programma krijg je inzicht in allerlei zwangerschapskwalen zoals bekkenpijn, urineverlies, constipatie, diastasis recti enzovoort. Dit wordt beschreven op een duidelijke manier waardoor je inzicht verwerft in het mechanisme hiervan en nog veel belangrijker hoe je dit kan aanpakken.

Je wordt fysiek en mentaal voorbereid op de bevalling. Dit door onder andere specifieke spiergroepen te trainen en andere spiergroepen te ontspannen, door te leren omgaan met stress, het aanleren van efficiënte ademhalingstechnieken en... je krijgt enkele gouden bevaltips!

 Je krijgt een prachtige zwangerschap vol zelfvertrouwen waarbij je je energiek voelt voor het 4de trimester! Je krijgt ook reeds tips mee voor de postpartumperiode, hoe je je herstel stap per stap weer kan opbouwen. 



Prijs: € 229,-

Het zwangerschapsprogramma
wordt momenteel aangepast.

Wil je het toch heel graag nu
aankopen? Mail me dan!


groepspraktijkstrombeek@telenet.be

WAT HEB JE NODIG?

Voor de workouts & workins heb je enkele materialen nodig: 

- een matje
- gewichten van +- 2kg: dit kan je vervangen door flesjes water
- een kleine bal, type pilates- of yogabal (diameter  20-25cm): dit kan je vervangen voor een kussen
- een grote zitbal of fitball: dit is een goede investering tijdens en na je zwangerschap
- een oefenband, type Thera-band: DIT KRIJG JE GRATIS OPGESTUURD BIJ AANKOOP VAN JE PROGRAMMA. Vergeet dus zeker je adres niet in te vullen bij het aankoopformulier.


 


Krachtig Mama

4626D0DD-E7AC-4C67-AD3F-6652EB35C82E (1).jpeg



Een 6-weken programma waarbij je je core leert kennen en gebruiken op een slimme, efficiënte en doelbewuste manier!

Het programma is er voor IEDERE vrouw die terug in vorm wil geraken, haar core wil versterken en onderhouden én voor degene die goed geïnformeerd wilt zijn over haar lichaam. Of je nu 3 maanden of 8 jaar postpartum bent (starten kan vanaf 12 weken postpartum).

Ook vrouwen die last hebben van bepaalde kwalen zoals een diastase (diastasis recti) of urineverlies (incontinentie) wordt aangeraden dit 6-weken programma te volgen.
 

DOEL

  • Connectie met je lichaam; het is belangrijk te weten hoe je lichaam werkt, welke spieren je aanspreekt en hoe je dit correct doet

  • Opbouwen van spierkracht en uithouding, met als focus de diepe core

  • Aanpakken en vermijden van kwalen zoals lage rugpijn en nekpijn

  • Verbeteren van de bekkenbodemfuncties en aanpakken van bekkenbodemgerelateerde kwalen zoals urineverlies (incontinentie)

  • Helen van een diastase (diastasis recti) tot een optimaal niveau

  • Verhogen van het algemeen welzijn en gezondheidsniveau

  • Verhogen van het fitheid- en energieniveau

  • Jezelf in volle kracht ervaren!

  • Bevorderen van het zelfvertrouwen

  • Stress loslaten

  • Een plattere buik

  • Ondersteunen van andere (high impact) sporten zoals lopen

WAT KRIJG JE?

OEFENSCHEMA 6 WEKEN.

Je krijgt wekelijks 6 op de 7 dagen workouts en workins aangeboden. Dit voor 6 weken lang.

WORKOUTS & WORKINS.

Bij de workouts staat connectie met je
diepe core centraal. Bij de workins is er focus op de ademhaling, soepelheid,
mobiliteit en bewustwording.

CONNECTIE MET JE CORE.

Het is belangrijk te weten 'hoe' en 'waarom' je correct traint. Je core is de basis, de kern van je lichaam en fungeert als een natuurlijk korset.

CONCREET:

Het programma start met de 'basisprincipes' waarbij je de spieren van je core leert kennen, je leert hoe deze spieren samenwerken en hoe je op een correcte en efficiënte manier traint. Je leert je ademhaling gebruiken, je houdingspatroon optimaliseren en dit alles met oog op een sterke en functionele core.

Eens je de basisprincipes onder de knie hebt, gaan we van start met het 6-weken programma. Je krijgt wekelijks nieuwe workouts & workins om te werken aan een sterk en soepel lichaam.  Hierbij zal op een veilige en efficiënte manier kracht en conditie opbouwen.

Er zijn meer dan 18 verschillende workouts. Er wordt voldoende afgewisseld tussen de spiergroepen en we werken met verschillende materialen zoals de weerstandsband, halters en een (pilates)bal.

We trainen steeds op een low-impact manier. Dat wil zeggen dat we geen loop- of springoefeningen zullen uitvoeren. We willen connecteren met onze diepe core waaronder onze bekkenbodemspieren en zullen dus op een lieve (maar toch pittige ;) manier trainen, met onze voeten veilig op de grond.

Er zijn twee mogelijkheden om deel te nemen aan het programma:

 

kachtig mama

Online

Je stapt in wanneer je wil
en je kan onmiddellijk starten.

Je hebt levenslang toegang tot de basisprincipes
+ het 6-weken programma.





 

PRIJS: €149,-
 

Online + live lessen

Je stapt in met een groep vrouwen op hetzelfde moment.

Je volgt het online 6 weken-programma
+ we komen wekelijks samen gedurende het programma om samen te trainen,
mét persoonlijke feedback.
(6 traingen t.w.
v.
€80)

Je komt terecht in de facebookgroep van de
'Workin Moms' waar je met je vragen terecht kan,
je kan leren van anderen en
voldoende gemotiveerd wordt.

 

De volgende groep start op 4 SEPT met het 6-weken programma (einde 15/10) *

Reserveer je graag je plaats? Mail dan naar
groepspraktijkstrombeek@telenet.be

PRIJS: €229,-
 

 * Vanaf 28 augustus krijg je toegang tot het programma zodat je je theoretisch kan inwerken. Hier leer je je core kennen en correct gebruiken.
Vanaf 4 sept starten de workouts
en dit voor 6 weken lang.


Data training.
We komen samen in de praktijk op:
donderdag van 20u tot 21u
op 7, 14, 21, 28 september
en 5, 12 oktober


 

WAT HEB JE NODIG?

Voor de workouts & workins heb je enkele materialen nodig: 

- een matje
- gewichten van +-1 of 2 kg: dit kan je vervangen door flesjes water
- een kleine bal, type pilates- of yogabal (diameter  20-25cm): dit kan je vervangen voor een kussen
- een fitness- of weerstandsband


(Tijdens de groepslessen is het materiaal hier aanwezig)
 

ERVARINGEN

Aanrader! De workouts kan je op eigen tempo doen, waar en wanneer je wil. Tijdens de workouts word je zeer goed begeleid. Je leert de connectie met je lichaam aangaan en spierkracht opbouwen met de focus op je diepe core. En effectief, elke week voel je je sterker worden! De tweewekelijkse training in de praktijk is een enorme meerwaarde. Samen werken aan ons postpartum lijf en hierop direct feedback krijgen, top!

 

Ilse F.

bottom of page